The Mary Onettes på Strand

Hornstull Strand och Gimme Indie presenterar The Mary Onettes

Som enda inplanerade datum just nu väljer Jönköpingsbandet The Mary Onettes att landa på Strand den 5 mars. Aktuella med kritikerhyllade plattan Islands och med den självbetitlade debuten i bagaget kommer detta gig definitivt ge dig valuta för pengarna.

"The wheel remains the same and yet it continues to turn. To some the throwback nature of the record, especially to an age which few of us lived through, will be a turn-off, but there is still something incredible to be found in their melancholic romanticism."
- Aidan Williamson, Strange Glue

Till det ringa priset av 100 kr + serviceavgift får du ett av landets mest uppskattade popband och en efterfest med två dansgolv som garanterat kommer att påskynda våren åtskilliga gånger. Förköp om du vill komma in!

Tommy Ericsson (Gimme Indie), Pelle Höök (Loaded/Heroine) och Daniel Öhrn (Ace/Graceland) styr upp rök, ljus och kärlek på stora dansgolvet. På det lilla, och kanske det allra vassaste i sina stunder, dirigeras ni av inga mindre än Love Lagerberg (Landet/Färgfabrikens Café) och Kelly Tyrell (Pompa & Ståt).

Webbradion Gimme Indie spelar sedan juni 2008 en bred blandning av ny och gammal indie från främst USA, England och Sverige. Sedan januari i år sänder dom även live från klubbspelningar i främst Stockholm och det sägs att dom älskar Strand lika mycket som du gör!

När: 5 mars

Tid: 21-03

Åldersgräns: 20 år

100 kr + serv.avg/120 kr i dörren