Toni Holgersson / Louisa Lyne & di Yiddishe Kapelye

Romsk och Yiddish. Minoritetsmusiktradition.

Toni Holgersson som gjorde en väldigt känslofylld intim och nära konsert på Nordic Romani Festival på Stallet oktober 2012 är tillbaka.

”Musiken flyter fram, liksom en sjö som kan verka stilla men som rör på sig hela tiden. Trots mycket mörker i texterna förmedlas mycket hopp. Det är all den värme, från en artist som genom egen erfarenhet vet hur det är att vara på skuggsidan, som avgör.” ur en recension i Lira.

Läs mer: www.toniholgersson.se

Jiddisch - ett språk av mörker och elände, men också av passion och glädje! Alla aspekter av livet finns i de vackra men bortglömda låtar och poesin. Sångerskan Louisa Lyne blåser nytt liv i denna väl dolda musikskatt. Med f ngslande värme och äkta känsla välkomnar hon oss in i sin musikaliska värld. Det blir en inspirerande resa genom det gamla och det nya, genom melankoli och skratt - en oförglömlig musikalisk upplevelse.

Läs mer: www.louisalyne.se
www.facebook.com/pages/Louisa-Lyne-di-Yiddishe-Kapelye