Våren på Audiorama

Audiorama, det högtalarbaserade rummet på Skeppsholmen ser fram mot en vår med ny hemsida och ett spännande program.

Audiorama på Skeppsholmen ser fram mot en vår där verksamheten fortsätter att skrida mot målet att verka som Sveriges nationella scen för ljud. Ett rum speciallt byggt för en ljudupplevelse för alla med sina 21 högtalare.

Vår nya hemsida representerar den breda verksamhet som byggts upp under de två första åren rummet varit öppet. Inför 2013 kommer vi att presentera en rad olika evenemang och dessa kommer att fyllas på under året i vårt programutbud.

Först ut världspremiären av Nasim Aghilis nyskrivna text Eesvensson, Eesvensson.  Ett hörspel skapat för Audioramas rum med konstnären Björn Karlsson. Som ljudkonstnär och tonsättare har Anna Soléy Tryggvadóttir arbetat med föreställningen. Skådespelare Elmira Arikan, Marall Nasiri, Ellen Nyman, Maria Salah .

Audiorama är mycket glada över  vårt fortsatta samarbete med Stockholms stad landsting som innebär att vi kan presentera ljudkonst och dramatik för vuxna och barn på tidig utvecklingsnivå samt vuxna och barn med måttlig intellektuell funktionsnedsättning. En målgrupp som sällan kan ta del av det konst- och kulturutbud som finns i Stockholms län.

Kungliga Musikhögskolan intar rummet i april med sin festival LjudOljud.

Audiorama deltar under Stockholms Kulturnatt med Jens Hedman & Paulina Sundins Five Tales. En musikalisk, dynamisk resa.

Under senvåren presenteras även en föreläsningsserie i tre delar om Ljud – Stad – Stockholm öppen för alla.

Detta är ett utdrag från vårens program, vi kompletterar hemsidans program kontinuerligt.

Kontakt:
Karin Starre