Pressmeddelande -

Nu blir det konst-igt för Luleå kommuns 25-årsjubilarer! Träffa dem när de väljer sina minnesgåvor på Kulturens hus.

Guldklockans tid är förbi! Nu är det konst som gäller. Luleå kommuns medarbetare, med 25 års anställning bakom sig, har numera möjlighet att bland olika gåvoalternativ välja ett konstverk som uppskattning för sin långa och trogna tjänst. Detta sker under en jubileumsträff inför utställningen ”Jubilarens val” som vi visar på Konsthallen i Kulturens hus under oktober.

Välkommen att närvara när jubilarerna får uppleva konstverken för första gången!

När? Onsdag 24 oktober klockan 18.00

Var? Konsthallen, Kulturens hus i Luleå

Vilka verk kan man välja mellan i år?

Kom hit så får du se! Samtliga verk är skapade av yrkesverksamma konstnärer från Norrbotten. Kriterier för yrkesverksamhet uppfylls genom medlemskap i KiN (Föreningen Konstnärer i Norrbotten) och/eller Konstnärernas Riksorganisation.

Nytt för i år är att värdet på konstverket höjts rejält!

Från 3000 kr till 8000 kronor. Den jubilar som önskar kan även lägga till pengar ur egen ficka och köpa ett verk med dyrare pris.

Önskar du träffa oss och se konsten vid ett annat tillfälle?

Kontakta oss via kontaktuppgifterna nedan.

Utställningen, som är ett samarbete mellan KiN (Föreningen Konstnärer i Norrbotten), Luleå kommun och Konsthallen/Kulturens hus, är även öppen för allmänheten under perioden 25-31 oktober.