Postyr Project – vokalgrupp i världsklass

Öron, röster, händer, fötter – och fantasin. Allt aktiveras när danska Postyr Project börjar sjunga. Sångarna använder inte bara sina röster, utan också datorer, loopstationer och annan spännande elektronisk utrustning. Med element från singer-songwritertraditionen, avant garde-pop och electronica för de a cappellamusiken framåt, till nästa generation. Kultur i Väst-turnén går till Mellerud, Lerum, Härlanda och Munkedal.

Postyr Project går sina egna vägar. Den egensinnigheten har tagit gruppen till toppskiktet i världen inom sin genre, på bara några få år. Svängig pop blandas med tårdrypande ballader till ett helt unikt ljudlandskap som berör och väcker nyfikenhet hos publik i alla åldrar.

De fem sångarna i Postyr Project ger konserter, men arbetar också mycket med barn och ungdomar, i olika sammanhang. Här har unga människor chansen att titta närmare på människoröstens alla möjligheter, sjunga tillsammans med proffsen och skapa egna loopar.

Postyr Project turnerar flitigt, både i Danmark och utomlands. De har vunnit flera internationella priser, 2011 tog gruppen hem förstapriset i den prestigefyllda internationella vokalgrupptävlingen Tampere Vocal Musik Festival i Finland. Samma år släppte de även sin första skiva som har prisats av recensenter världen över. Postyr Project har också hyllats av medlemmar i väletableradea cappella-grupper som The Real Group, The King’s singers och Swingle Singers.

Tine Fris, sopran

Line Groth, alt

Andreas Bech, tenor

Anders Hornshöj, baryton