Svenska Kulturpärlor satsar ytterligare i Mariefred

Svenska Kulturpärlor utökar nu sin verksamhet på Gripsholms bed & breakfast med bekväma hotellrum, under namnet Gripsholms bed & breakfast Premium. Från och med 3 april erbjuder de sina gäster 22 premiumrum med egna badrum.

Premiumrummen finns belägna i Gripsholmsskolans lokaler i nära anslutning till Gripsholms bed & breakfast. Utökningen av Gripsholms bed & breakfast sker i samarbete med familjen Jonströmer som driver Gripsholmsskolan. De 22 hotellrummen tas återigen i bruk efter att ha varit stängda under snart sex år.

– Det är ett väldigt tryck efter rum i Mariefred och vi är mycket glada att ha fått till detta samarbete. För besöksnäringen och Strängnäs kommuns del bör detta ses som väldigt positivt då det generellt är stor brist på rum, säger Fredrik Åström, VD Svenska Kulturpärlor.

Svenska Kulturpärlor och familjen Jonströmer har tillsammans hittat en lösning för hur uthyrningen av premiumrummen ska fungera med Gripsholmsskolan. Premiumrummen kommer att vara tillgängliga för bokning fredag – måndag året om och samtliga dagar under skolloven.

– Vi ser detta som ett mycket bra komplement under våran högsäsong sommaren och för alla golfare och weekendresenärer, säger Fredrik.

För mer information, kontakta Fredrik Åström via e-post fredrik.astrom@kulturparlor.se

• svenska kulturpärlor
  • gripsholms värdshus