Foto: Agnes Thor

​Agnes Thor visar fotografier på utställning i Lindesberg

På lördag (22 september) kl 12-14 är det vernissage för Lindesbergs Konstföreningens utställning ”As The Rivers Runs” med fotografier av Agnes Thor. Utställningen pågår 22 september - 24 oktober i Konstrummet på Lindesbergs stadsbibliotek.

I sin utställning visar Agnes Thor ett urval fotografier sin bok ”As The River Runs” från 2015. Hon arbetade i åtta år med att fotografera betydelsefulla platser från sin uppväxt utanför Örebro. Det är ett sökande efter kvardröjande minnen och samtidigt en dokumentation över det svenska landskapet och dess skiftningar. Boken delas in i kapitel, som var för sig blir en del av en större helhet. Utställningen omfattar dels enskilda bilder och dels boken själv.

Agnes Thor - som kommer att vara närvarande vid vernissagen - är född 1986 i Örebro och arbetar som konstnär med inriktning på fotografi. Hon är utbildad på Högskolan för fotografi i Göteborg och är bosatt i Stockholm.

Lindesbergs Konstförening