Bergslagsspelens sommarläger erbjuder fartfyllda dagar med dans, sång och teater: Foto: Kicki Nilsson (Icon photography)

Anmälan öppnar för Bergslagsspelens sommarläger

Onsdag 17 maj kl 15.00 öppnar anmälan till Bergslagsspelens sommarläger för barn och unga i Lindesberg, Hällefors, Ljusnarsberg och Nora kommuner. Årets läger pågår 18-21 juni. Deltagandet är gratis för deltagare som bor i Lindesbergs kommun - men antalet platser är begränsat varför snabb anmälan rekommenderas.

För fjärde året arrangeras Bergslagsspelens sommarläger - ett dagläger för barn och unga som hittills årligen haft cirka 75 deltagare från 20 olika skolor i Bergslagen.

Det blir härliga och lärorika dagar fyllda med sång, dans och teater samt bad, lekar, klättervägg och andra roliga aktiviteter. En övernattning för de äldsta deltagarna måndag–tisdag.

Buss går dagligen tur och retur till lägret i Järnboås från Kopparberg, Grythyttan/Hällefors, Löa/Storå/Stråssa/Lindesberg/Nora.

För vem? För dig som går i årskurs 1–9 i Lindesberg, Hällefors, Ljusnarsberg och Nora kommun. Vi arbetar med åldersindelade grupper och avslutar sedan med en gemensam föreställning.

Var? I Järnboås i naturskön omgivning vid Finnsjöstrand, 2 mil norr om Nora.

Pris? 500 kr/barn. Gratis för dig som bor i Ljusnarsberg eller Lindesbergs kommun, men observera att det är ett begränsat antal platser. Anmäl snabbt!

Bergslagsspelens sommarläger genomförs i samarbete med Region Örebro län, Sparbanksstiftelsen Bergslagen, kommunerna, LIBO, BoAB, Nora Bergslagsförsamling, Järnboås bygdegårdsförening, Assemblin, Nyhyttans kurort, Tjurskallen, Willys hemma, ICA Supermarket, Naturskyddsföreningen, Järnboås IF, Nyhyttans scouter, Lindesbergs Volley, Orica och Kopparbergs bryggeri. Projektägare är Studiefrämjandet, ABF, Örebro läns bildningsförbund och Amatörteatersamverkan i Örebro län.