​Dags för sommarens första konstutställning på Perssons Magasin

Lördag 13 juni öppnar Perssons Magasin i Västra Löa för sommaren - och därmed är det dags för sommarens konstutställningar. Under den första av tre utställarperioder ställer Ann-Sofie Asklund Erbenius ut i stora rummet och Maria Nyberg Sanzén ställer ut i Kaféet Vita stugan.

Den första utställarperioden har vernissage lördag 13 juni kl 11-16 pågår till 2 juli under Perssons Magasins ordinarie öppettider (13 juni-16 augusti) är onsdag-söndag kl. 11-16 (stängt midsommarafton och midsommardagen).

Först ut sommaren 2020 är Ann-Sofie Asklund Erbenius som ställer ut i Stora rummet. Hon kommer från Linköping men är uppväxt i Spannarboda. Ann-Sofie målar i olika tekniker för att det är kul och för att hon mår bra av det. Lusten att måla har alltid funnits, men det är under de senaste 30 åren som måleriet tagit fart. Hon har deltagit i många utställningar både samlingsutställningar men även separatutställningar.

I kaféet ställer Maria Nyberg Sanzén ut. Maria är formgivare och konstnär bosatt i Glanshammar utanför Örebro där hon driver företaget Sanzén Form & Design. Maria jobbar med möbelrenovering och annat återbruk samt illustrationer. Återbruket syns även ofta i hennes tavlor. Hon hittar inspiration och motiv i materialen och i naturen. Maria tycker om färger och mönster och djur är vanligt förekommande som motiv.

Kommande konstutställningar på Perssons Magasin:

• 4-23 juli: Lars Göran Skant i stora rummet och Åke Vogel i kaféet.
  • 25 juli-16 augusti: Charlotta Lindvall, Anton Lindvall och Nathalie Sundberg i stora rummet och Towe Dam i kaféet.

Sommarens nyheter på Perssons Magasin: Ett helt nytt koncept med matkällare för lokalt mathantverk, ett bättre kafé i ny regi och en ny butik för trädgårdsälskare. Det är sommarens nyheter på Perssons Magasin i Västra Löa som öppnar 13 juni och följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Läs mer på lindekultur.se >>

Perssons Magasin