​Duo underhåller med spel på kantele

​Duo underhåller med spel på kantele

Lördag 8 december kl 15.00 underhåller duon Helena och Sandar med spel på kantele i Tingshuset, Kopparberg. Konserten arrangeras av Ljusnarsbergs kammarmusikförening – hela Bergslagens musikförening med Thomas Lundkvist som ordförande.

Kanteleduon består av Helena Tuupanen och dottern Sandra Häggström som underhåller med kantelen i finsk-karelsk anda. Duon spelar ursprungliga kalevalamelodier, folkliga, klassiska, moderna, romantiska och magiska toner på kantelen. Konserten varierar med kantelemusik på 5-strängad och 39-strängade konsertkantele samt med anekdoter och berättelser från eposet Kalevala.

Genom stöd av Kammarmusikförbundet, Region Örebro län samt Ljusnarsbergs kommuns bildningsförvaltning erbjuder Ljusnarsbergs kammarmusikförening musik till alla åldrar.

Thomas Lundkvist

Musik- och ljudskapare 0705-17 96 10