Fanny Sjöberg och Albin Fagrell årets Harmoni-stipendiater

Bilden: Albin Fagrell och Fanny Sjöberg (Foto: Camilla Lagerman, LindeNytt)

Manskören Harmoni har tilldelat Fanny Sjöberg och Albin Fagrell årets Harmoni-stipendier som går till unga lovande framtida artister.

Stipendierna på 2.500 kr vardera utdelades med följande motiveringar:

Fanny Sjöberg studerade på Lindeskolans estetiska program 2012-2015. Parallellt med sången och musiken utvecklades dansen till att bli ett stort intresse för Fanny. Våren 2015 sökte Fanny utifrån sitt växande dansintresse in till balettakademiens musikallinje. Glädjen var stor när antagningsbeskedet kom med det positiva antagningssvaret. Fanny har nu studerat ett år på musikallinjen och efter det arbetar hon på två olika skolor som danslärare. Fortsatta studier i dans är hennes dröm! Fanny är väl värd Harmonis stipendium. Hon är en kämpe i det hon företar sig och är en mycket sympatisk, trevlig, glad och omtänksam person.”

Albin Fagrell går sista året på Lindeskolans Estetiska program. Albins sång har utvecklats under de tre åren han studerat på estetiska programmet och han har landat i sin röst och han kan styra sin stämma väl. Han utstrålar säkerhet på scenen och har en avslappnad framtoning och pondus. Albin är en god och aktiv förebild för andra. Albin är engagerad i föreningen ”Ungdom mot rasism” där han sitter som ordförande i Lindesbergs lokalgrupp. Albin gör skillnad och jobbar aktivt för sin övertygelse om alla människors lika värde. Albin är en mycket värdig harmonistipendiat.”

• Lindesberg

Manskören Harmoni