​”I livets villervalla” - en hyllning i ord och ton till Nils Ferlin

​”I livets villervalla” - en hyllning i ord och ton till Nils Ferlin

Fredag 10 november kl 16.00 presenterar Lindesbergs Riksteaterförening "I livets villervalla” i Församlingshemmet i Lindesberg. Den musikaliska cabarén ”I livets villervalla" är en hyllning till Nils Ferlin i ord och ton.

Att föreställningen spelas i Församlingshemmet beror på att publiken bjuds på kaffe/te med dopp under tiden. Just den här musikaliska cabarén lämpar sig bra i lokaler som den i Församlingshemmet. Klockan 16.00 en fredag har vid tidigare arrangemang visat sig passa bra för daglediga och de som kan sluta sitt arbete lite tidigare, enligt Lindesbergs Riksteaterförening.

Föreningen försöker att ha föreställningar som når en bred publik. Förra föreställningen - ”Den lille prinsen” - var en familjeföreställning som spelades på arabiska och textades på svenska. Arabiska Teatern gör succé runt om i landet. Så även i Lindesberg där föreställningen hade många nöjda besökare.

.................................................

10 november kl 16.00: "I livets villervalla" i Lindesbergs församlingshem

Cabarén "I livets villervalla" bygger på Nils Ferlins liv och diktning med många av älskade sångerna, men också nyskriven musik. Den musikaliska cabarén " I LIVETS VILLERVALLA" är en hyllning till Nils Ferlin i ord och ton. Också berättelser ur Ferlins rika liv från födelsen i Värmland, till livet med bohemerna i Klarakvarteren, till en lugnare ålderdom i Roslagen. De tre som uppträder har tillsammans mer än 135 års erfarenhet av skådespeleri och musik.

• MEDVERKANDE: Maria Hjalmarson, Lars Örback, Hans Wigren
  • KONSTNÄRLIGT TEAM: Skådespelare, koreograf: Maria Hjalmarson, Pianist, kompositör, musikpedagog: Lars Örback, Skådespelare, regissör: Hans Wigren

Biljetter säljs online och på Lindesbergs bibliotek tel 0581/81140. Kvarvarande biljetter säljs vid dörren. Biljettpriser: Ord. 200 kr; Medlem 150 kr; Ungdom tom 26 år samt vuxenstuderande 100 kr. I biljettpriset ingår kaffe/te med dopp. Scenpasserbjudande Medlemmar har 50 kr rabatt på sina biljetter.

.................................................

Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen. 40.000 medlemmar i över 230 riksteaterföreningar bildar Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Hösten 2017 visar Lindesbergs Riksteaterförening fyra föreställningar.

• Läs mer om Lindesbergs Riksteaterförening >>
  • Ämnen