​Kulturpolitiska programmet nu ute på bred remiss i Lindesberg

​Kulturpolitiska programmet nu ute på bred remiss i Lindesberg

Förslaget till det kulturpolitiska programmet har nu skickats ut på remiss till föreningar i Lindesbergs kommun. Remissen kommer också att läggas ut på Lindesbergs kommuns hemsida med möjlighet för allmänhet att lämna svar. Svar på remissen skickas till kommun@lindesberg.se senast den 22 februari 2019.

Tillväxtutskottet i Lindesbergs kommun har beslutat att skicka ut förslaget till kulturpolitiskt program till alla föreningar och övriga som är intresserade för synpunkter fram till 22 februari 2019.

”Sedan kommer det kulturpolitiska programmet att bearbetas och tas med i den planerade workshop som Kommunstyrelsen ska ha den 25 februari 2019. Flera områden i det kulturpolitiska programmet berör frågor som också diskuteras utifrån servicenivåer runt om i kommunen. Alla våra program måste ha en röd tråd”, förklarar Tillväxtutskottets ordförande Irja Gustavsson (S).

När Tillväxtutskottet behandlade ärendet hade fyra skriftliga remissvar kommit in - ett från Socialnämnden och tre från de politiska partierna (Centerpartiet, Liberalerna och Miljöpartiet de gröna) - se länkar nedan.

Några skriftliga remissvar från övrigt berörda nämnder (Barn- och utbildningsnämnder samt Samhällsbyggnadsnämnden Bergslagen) och övriga partier i kommunfullmäktige (Socialdemokraterna, Sverigedemokraterna, Moderaterna, Kristdemokraterna, Vänsterpartiet och Landsbygdspartiet) har inte lämnats in.

Det senaste och nu aktuella förslaget till kulturpolitiskt program har tagits fram av en arbetsgrupp som tillsatts av Kommunstyrelsen och består av Daniel Andersson (S) och Susanne Karlsson (C).