Föreställningen tar form. Foto: Klas Friman

​Kulturskolan Garnalia presenterar hippiemusikal på Vinterspår

”Sol, vind och verkstad” är en hippiemusikal med elever från Kulturskolan Garnalia som under Vinterspår ges lördag 3 februari kl 17:00 i Lindeskolans aula.

”Sol, vind och verkstad” är en föreställning med musikgrupper, dansgrupper och dramagrupper ur kulturskolans verksamheter. ”Genom ett samarbete mellan många av våra äldsta elever vill vi binda ihop olika verksamheter, skapa gemenskap och låta våra elever visa sina fantastiska förmågor”, skriver Kulturskolan Garnalia.

Föreställningen kommer även att uppföras på skoltid för elever i åk 6 och 7 i Lindesbergs kommun.

Om ”Sol, vind och verkstad”

”Vi befinner vi oss i en stad någonstans i Sverige någon gång i början på 1970-talet. Många av stadens ungdomar har engagerat sig i olika proteströrelser mot Vietnamkriget, miljöförstörelsen och annat som man kan protestera mot. Därför har man bestämt sig för att anordna en stor utomhusfestival och på så sätt tillsammans protestera mot alla orättvisor i hela världen.

Det hela börjar med att en stor skara hippies förbereder sig inför festivalen på den gemensamma samlingspunkten i staden, nämligen Huvens bilverkstad. Verkstaden drivs av en bohemisk snubbe som alla kallar Huven. Han är mannen med stort hjärta som fixar det mesta, har du problem – prata med Huven! Bilverkstaden har mer blivit en sorts samlingspunkt för hippies lika mycket som en bilverkstad. Behöver någon en sovplats – Huven fixar det. Behöver någon pengar – Huven lånar ut. Behöver någon ett råd – Huven är den som lyssnar”.

Bilder från repetitionerna. Foto: Klas Friman.

Om Kulturskolan Garnalia

Kulturskolan Garnalia har inspirerande kurser med hög kvalitet för alla barn och unga till och med 19 år. Hos oss kan du lära dig sjunga, spela instrument, spela teater, dansa eller lära dig olika former av bildskapande.

Kulturskolans verksamhet sker under ledning av utbildade och kompetenta lärare och vi ser fram emot att få följa våra elever under hela deras musikaliska och konstnärliga resa under sin skoltid. Kulturskolan Garnalia står för all musikundervisning i Lindesbergs kommunala grundskolor och samverkar även med gymnasiet.

Kulturskolan Garnalia