​”Lilla spöket Laban” och ”Pettson & Findus” till Lindesberg

​”Lilla spöket Laban” och ”Pettson & Findus” till Lindesberg

Lördag 30 mars händer det mycket för barn i Lindesberg. Klockan 13.00 arrangerar Kulturenheten barnteatern ”Lilla spöket Laban” på Lindesbergs Stadsbibliotek. Klockan 15.00 arrangerar Besök Linde AB sång- och musikföreställning ”Pettson & Findus” i Lindesberg Arena.

Lördag 30 mars kl 13.00: Barnteater "Lilla spöket Laban"

I slottets källare bor lilla spöket Laban med sin pappa och mamma. ”Så skönt det ska bli när Laban växer upp och kan spöka istället för mig”, säger pappa spöke. ”Du lilla Laban ska bli ett riktigt hemskt spöke när du blir stor. ” Men Laban är mörkrädd. Han vill inte vara ett stort och hemskt och farligt spöke, han vill hellre leka med sin nyfunne vän Lillprins Bus.

• Målgrupp: Barn 4-8 år
  • Var: Lindesbergs Stadsbibliotek
  • Arrangör: Kulturenheten.
  • Biljetter (40 kronor) finns att köpa på Lindesbergs Stadsbibliotek 0581-811 40

Lördag 30 mars kl 15.00 (insläpp från 14.30): Föreställning med Pettson & Findus

Sjung med Pettson och Findus. En fartfylld och rolig föreställning fylld med sång och musik tillsammans med Sven Hedman och Fanny Wistrand. När Sven kommer in med den gula hatten ser alla att det verkligen är Pettson som kommer. Under sina 25 år med Pettson har Sven gjort över 2.000 föreställningar och skrivit mer än 70 sånger, och dessa är stommen i föreställningarna. Fanny Wistrand är med sin musikalitet och sitt levande kroppsspråk ett perfekt komplement som en fartfylld och sprallig Findus. Det är en verklig familjeföreställning, där det brukar vara nästan lika många vuxna som barn i publiken. Och det är härligt att se alla skratta tillsammans och sjunga av hjärtats lust till Sven Nordqvists välkända och älskade berättelser. Alla verkar gilla Pettson!

• Målgrupp: Barn 3-9 år och familjer
  • Var: Lindesberg Arena