Adam Driver har huvudrollen i "Paterson"

​Lindesbergs Filmstudio fortsätter höstterminen med ”Paterson”

Torsdag 25 oktober kl 19:00 fortsätter Lindesbergs Filmstudio höstterminen i Folkets Hus Bio med den amerikanska filmen ”Paterson” från 2016 - ”ett meditativt stycke film av Jim Jarmusch som samtidigt ger dig en vaken ny synvinkel på livet”. OBS! Medlem får ta med en gäst gratis på den här filmen.

Torsdag 25 oktober kl 19.00: PATERSON
Regi: Jim Jarmusch. Drama/Kärlek USA 2016. 1 tim 58 min

Paterson är busschaufför i staden Paterson, New Jersey. Varje dag kör han sin dagliga rutt och observerar staden när den flimrar förbi genom vindrutan. Han lyssnar på fragment av passagerarnas konversationer, han skriver poesi i en anteckningsbok, han går ut med sin hund, han stannar till vid samma bar och dricker exakt en öl, han går hem till sin fru Laura. Lauras liv är raka motsatsen, under konstant förändring med nya drömmar varje dag.

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform vilket innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud. Hösten 2018 kostar ett medlemskap för vuxen 250 kronor. Ger tillträde till 7 filmstudiofilmer + 1 finsk extrafilm. Ungdom t o m 25 år alt vuxenstuderande betalar 150 kronor. Medlemskap löses i första hand genom inbetalning till bankgiro 174-4580 (ange namn, adress + ev. e-post) - i andra hand vid ditt första filmbesök.

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se