Lindesbergs Filmstudio fortsätter terminen med "Mästerskapet"

Lindesbergs Filmstudio fortsätter terminen med "Mästerskapet"

Lindesbergs Filmstudio fick en rivstart på höstterminen med 121 medlemmar som såg iranska "Taxi Teheran" som fick betyget 3,6. Torsdag 15 september fortsätter filmterminen med "Mästerskapet" - en drama/komedi från Storbritannien.

Torsdag 15 september kl 19.00: MÄSTERSKAPET
Regi: Morgan Matthews. Drama/komedi från Storbritannien 2015. 1 tim 51 min

Diagnosticerad med autism som barn har Nathan alltid haft problem att lära känna människor, till och med sin egen mor. En lärare uppmärksammar Nathans fallenhet för matematik vilket leder till att Nathan får en plats i den brittiska truppen i den internationella matematik-olympiaden. Filmen bygger på en verklig händelse.

...........................

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) som visar film i föreningsform på Folkets Hus Bio i Lindesberg. Höstterminen 2016 kostar ett medlemskap för vuxen 250 kronor som ger tillträde till sju filmstudiofilmer + en finsk extrafilm . Ungdom till och med 25 år alternativt vuxenstuderande betalar 120 kronor. Medlemskap löses i första hand genom inbetalning till bankgiro 174-4580. Ange namn, adress + ev. e-post. Medlemskortet får du vid ditt första filmbesök.

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se