Lindesbergs Filmstudio presenterar "Jordens salt"

Lindesbergs Filmstudio presenterar "Jordens salt"

Lindesbergs Filmstudio fortsätter höstterminen torsdag 13 oktober med "Jordens salt" - en fransk-brasiliansk dokumentär om fotografen Sebastiao Salgado. Den senaste filmen - ungerska "Sauls son" - fick betyget 3,4 av 94 besökare varav 83 som röstade.

Torsdag 13 oktober kl 19.00: JORDENS SALT

Regi: Juliano Ribeiro Salgado. Dokumentär från Frankrike/Brasilien 2014. 1 tim 50 min

Fotografen Sebastião Salgado har de senaste 40 åren rest över kontinenterna i mänsklighetens föränderliga fotspår. Han har bevittnat några av de mest avgörande händelserna i vår närhistoria; internationella konflikter, svält och utvandring. Nu inleder han ett nytt stort projekt, där han med kameran upptäcker orörda områden, vilda djur och växter, grandiosa landskap. En hyllning till vår planet och dess skönhet.

...........................

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) som visar film i föreningsform på Folkets Hus Bio i Lindesberg. Höstterminen 2016 kostar ett medlemskap för vuxen 250 kronor som ger tillträde till sju filmstudiofilmer + en finsk extrafilm . Ungdom till och med 25 år alternativt vuxenstuderande betalar 120 kronor. Medlemskap löses i första hand genom inbetalning till bankgiro 174-4580. Ange namn, adress + ev. e-post. Medlemskortet får du vid ditt första filmbesök.

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se