Lindesbergs Filmstudio visar "Den andra mamman"

Lindesbergs Filmstudio visar "Den andra mamman"

Tisdag 24 januari kl 19.00 visar Lindesbergs Filmstudio "Den andra mamman" - ett drama från Brasilien i regi av Anna Muylaert. Filmen har vunnit många priser - bland annat publikens pris på Berlin Film Festival 2015 och publikpriset på Göteborg Film Festival 2016.

.

Tisdag 24 januari kl 19.00: DEN ANDRA MAMMAN

• Regi: Anna Muylaert. Drama från Brasilien 2015 - 1 tim 52 min

Den hårt arbetande hushållerskan Val bor hos sin arbetsgivare, en välbeställd familj ur den brasilianska övre medelklassen. Hennes egen dotter har fått växa upp på annat håll. När den snart vuxna dottern plötsligt dyker upp, ställs alla outtalade klassbarriärer som finns i hemmet på ända och kaos uppstår.

.............

Filmstudio - film i föreningsform

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) som visar film i föreningsform. Vårterminen 2017 kostar ett medlemskap för vuxen 250 kronor som ger tillträde till sju filmstudiofilmer + en finsk extrafilm . Ungdom till och med 25 år alternativt vuxenstuderande betalar 150 kronor. Medlemskap löses i första hand genom inbetalning till bankgiro 174-4580. Ange namn, adress + ev. e-post. Medlemskortet får du vid ditt första filmbesök.

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se