Lindesbergs Filmstudio visar "Selma" - en film om Martin Luther King

Lindesbergs Filmstudio visar "Selma" - en film om Martin Luther King

Lindesbergs Filmstudio presenterar nästa tisdag (8 december) "Selma" - ett drama från USA om Martin Luther King som är höstterminens sista film.

.............................

Tisdag 8 december kl 19.00.
OBS! Medlem får ta med en gäst gratis på den sjunde filmen.

SELMA. Regi: Ava DuVernay. Drama från USA 2014 (128 min)

Berättelsen om Dr Martin Luther King Jr:s historiska kamp om rösträtt för afroamerikaner. En farlig och skrämmande kampanj som kulminerade i den episka marschen från Selma till Mongomery, Alabama. Det är i år 50 år sedan detta avgörande utspelade sig i medborgarrättsrörelsen. Oscarsvinnare!

.............................

Filmstudio - film i föreningsform

LINDESBERGS FILMSTUIDO är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform. Det innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud. Medlemskapet i Filmstudion ger inte tillträde till Folkets Hus Bios ordinarie filmvisningar.

FILMPROGRAMMET: Vår och höst väljer filmstudiomedlemmarna de filmer som sedan visas. Som medlem kan vara med och påverka kommande program! Skicka e-post och berätta vad du vill se. Det kan handla om en särskild film, filmer av en viss regissör eller på ett visst tema. Men även föreläsningar eller annat som har med film att göra.

INTRESSERAD AV ATT VARA AKTIV I FÖRENINGEN? Du kan också arbeta aktivt i föreningen. Vi söker hela tiden filmintresserade som på ett eller annat sätt vill verka i föreningen, både i styrelse och programgrupp. Du får då även möjlighet att delta i SFF:s arrangemang såsom filmhelger, seminarier, regionala träffar, visningar av nya filmer, medlemsresor till utländska filmarkiv

FILMSTUDIOANSVARIG: Mats Ericsson (booktraveller@live.se)

.........................