Månadens bild har tagits av Gunnar Nilsson.

​Lindesbergs Fotoklubb: Gunnar Nilsson tog Månadens bild

Lindesbergs Fotoklubb - mötesplatsen för fotointresserade i Lindesberg och Bergslagen - har hållit månadsmöte med bildvisning av Kjell Gustavsson och tävligen Månadens bild på temat ”Paus/Rast” som vanns av Gunnar Nilsson.

Foto: Kjell Gustavsson

Vid mars månadsmöte visade Kjell Gustafsson scannade svartvita bilder från Nepal, Indien och Sri Lanka, tagna i slutet av 1970- och i början på 1980-talet. ”Ett mycket fint dokumentärt och bildmässigt bra bildmaterial från den tidsepoken”, skriver klubbens ordförande Anders Lindgren på klubbens hemsida.

Till vinnare i klubbens tävling Månadens bild - som i mars hade temat ”Paus/Rast” - utsågs Gunnar Nilsson med bilden på en sovande frisör.

Månadens bild som avgörs i april 2019 har temat Fordon. Läs mer om tävlingen här >>

Fotoklubben deltar i Konstföreningens skyltfönsterprojekt

Två av Fotoklubbens medlemmar ställer ut i skyltfönster i norra delen av Kungsgatan. Kjell Gustavsson med bilder från Kuba och Gunnar Nilsson med bilder från Venedig. Dessutom finns fler av klubbens fotografer representerade i Bildmakarnas skyltfönster emot Köpmangatan.

Lindesbergs Fotoklubb deltar i utställning i Örebro:

Lindesbergs Fotoklubb

Mötesplatsen för fotointresserade i Lindesberg och Bergslagen www.lindesbergsfotoklubb.se