Gunnar Nilsson vann Fotoklubbens månadstävling med denna bild.

​Lindesbergs Fotoklubb inledde vårterminens program med årsmöte

Lindesbergs Fotoklubb - mötesplatsen för fotointresserade i Lindesberg och Bergslagen - har inlett vårterminens program med årsmöte och månadstävling på temat ”I luften” som vanns av Gunnar Nilsson. Klubben fortsätter med månads- och arbetsmöten och deltar på Vinterspår (1-2 februari) och LindeDagen (13 maj).

Lindesbergs Fotoklubb har hållit årsmöte. Anders Lindgren omvaldes till ordförande. Även övriga styrelseledamöter omvaldes förutom Margareta Nordahl som avsagt sig omval. Hon ersattes av Elisabeth Tegelmark. Läs mer om Lindesbergs Fotoklubb >>

Månadstävlingen för januari på temat ” I luften” vanns av Gunnar Nilsson. Månadens Bild som avgörs vid februarimötet har temat Kollektion. Läs mer om månadstävlingen >>

Program vårterminen 2020:

Välkommen till en intressant vår i Lindesbergs Fotoklubb. Håll koll på hemsidan så du inte missar något! Ändringar kan komma att ske. Läs mer om klubbens program >>

Månadsmöten hålls normalt andra torsdagen i varje månad september-december, samt januari-maj. Arbetsmöten hålls normalt sista torsdagen i varje månad september-november, samt januari-maj. Arbetsmöten är ägnade till praktiska övningar, bildbearbetning i dator m.m. Hör av dig med önskemål till klubbledningen.

23 januari: Sammanställning av klubbens bildspel till Vinterspår.

1-2 februari: Vinterspår. Klubben deltar med ett bildspel av bilder som visas i Folkets hus Bio i Lindesberg. Kom och gå när du vill. Filmen är ca 40 minuter lång och rullar hela dagen.

13 februari. Månadsmöte. Göran Johansson, experten på gatufoto, visar och berättar om sina bilder. Temat till månadstävlingen är ”Kollektioner”.

27 februari: Arbetsmöte. Ett utmärkt tillfälle att öva på studioblixt. Arbetsmötet äger rum i Carina Remröds studio på Skolgatan 1 i Lindesberg.

12 mars: Månadsmöte. Kom ihåg Månadstävlingen! Programmet kommer att uppdateras senare.

26 mars: Arbetsmöte. Programmet kommer senare. Kom gärna med förslag om vad du vill öva på.

28 mars: Närke Bergslagsfoto.

2 april: Månadsmöte. Kom ihåg Månadstävlingen! Programmet kommer att uppdateras senare.

23 april: Arbetsmöte. Programmet kommer senare. Kom gärna med förslag om vad du vill öva på.

13 maj: Lindedagen. Klubben deltar med en traditionell foto-quiz, med fina priser till den som svarar rätt på alla frågor.

Maj: Vårutflykt till Limstensgruvorna i Tryggeboda äger rum en vacker dag i maj månad, men exakt datum bestäms senare.

Lindesbergs Fotoklubb

Mötesplatsen för fotointresserade i Lindesberg och Bergslagen www.lindesbergsfotoklubb.se