Lindesbergs Fotoklubb startar med månadstävling om kyla

Lindesbergs Fotoklubb - en mötesplatsen för fotointresserade i Lindesberg och Bergslagen - startar vårterminens program på torsdag (7 januari) med års- och månadsmöte med sedvanlig månadstävling - den här månaden på temat "kyla".

"Vårt gemensamma intresse är fotografering och bilder. Vi träffas vanligen andra och sista torsdagen i varje månad under januari–maj samt september–december. Våra möten är okomplicerade och gemytliga. Ibland har vi besök av intressanta föreläsare och ibland gör vi en gemensam utflykt. Vi har en populär månadstävling och ett årligt klubbmästerskap", skriver klubben på sin hemsida och fortsätter: "Nyfiken? Välkommen som gäst på något av våra klubbmöten! Ingen föranmälan behövs".

Medlemsavgiften är för närvarande 250:-/år, ungdom under 20 år 100:-/år. Avgiften betalas till klubbens bankgirokonto 177-1286 (Bergslagens Sparbank). Klubblokal i ”Sandströms”, Banvägen 26, ingång på norra gaveln.

Kommande program:

• Torsdag 7 januari: Månadsmöte/Årsmöte: Vi planerar inför Vinterspår. Tema för Månadstävlingen är ”Kyla”.
  • Torsdag 28 januari Arbetsmöte: Programmet inför Vinterspår 2016 sammanställs.
  • Söndag 7 februari: Vinterspår - Lindesbergs Fotoklubb visar bildspel i Folkets Hus Bio, Lindesberg
  • Torsdag 11 februari: Månadsmöte med månadstävling.
  • Torsdag 25 februari: Arbetsmöte: Fotografi i praktiken.
  • Torsdag 10 mars: Månadsmöte med månadstävling.
  • Torsdag 31 mars: Arbetsmöte: Fotografi i praktiken.
  • Torsdag 14 april: Månadsmöte med månadstävling
  • Torsdag 28 april: Arbetsmöte: Fotografi i praktiken.

• lindesbergs fotoklubb

• Lindesberg

Lindesbergs Fotoklubb

Mötesplatsen för fotointresserade i Lindesberg och Bergslagen www.lindesbergsfotoklubb.se