Lindesbergs Konstförening inleder hösten med Promised Land

Lindesbergs Konstförening inleder hösten med Promised Land

Lindesbergs Konstförening presenterar två utställningar i höst - Petter Nilssons Promised Land med vernissage på lördag (23 september) och Ria Roes Schwartz akvareller med vernissage lördag 2 december. För medlemmar erbjuds även vernissagesoppor, en akvarelldag och utlottning av vinster i ett konstlotteri.

Lördag 23 september kl 12-14 är det vernissage för Petter Nilssons Promised Land i Konstrummet, Lindesbergs stadsbibliotek. Kl 13 presenterar Petter Nilsson sin utställning och berättar om sitt konstnärsskap. Utställningen pågår 23 september-25 oktober.

Fredag 22 september kl 18.00 bjuder Lindesbergs Konstförening in sina medlemmar till vernissagesoppa. Anmäl er till Kajsa Forsberg (070-357 35 87).

Petter Nilsson, född 1985, hade sin debututställning på Konstfrämjandet- Bergslagen 2008, medan han fortfarande gick på Örebro konstskola. Sedan dess har Petter medverkat på över 50 utställningar på olika ställen i Sverige, främst Örebro och Stockholm. Promised Land är löften om en framtida plats. I ett förföriskt skimmer presenteras idéer om nya byggnadskonstruktioner, landvinningar, expansion. En vision satt under vatten. Under optimistisk uppbyggnad och under förfall.

.................................

Ria Roes Schwartz visar akvareller

Lördag 2 december kl 12-14 är det vernissage för Ria Roes Schwartz som visar akvareller i Konstrummet, Lindesbergs stadsbibliotek. Utställningen pågår 2 december - 10 januari 2018.

Fredag 1 december kl 18.00 bjuder konstföreningen in sina medlemmar till vernissagesoppa. Söndag 3 december håller Ria Roes Schwartz en akvarelldag för intresserade. Anmälan till båda arrangemangen till Ann Björk (070-590 57 74).

Ria Roes Schwartz är aktiv konstnär och utställare och har mångårig erfarenhet som bildpedagog, bland annat från kurser på Capellagården (Carl Malmstens skola på Öland), i Provence, på Lofoten samt som gästlärare vid Gerlesborgsskolan tillsammans med Arne Isacsson. Ria Roes Schwartz har fått sin skolning i både Holland och Sverige. Numera är hon bosatt i Nyköping och verkar i Sverige, Norge och Frankrike. I hela mitt liv har hon fascinerats av hus och hennes favoritmotiv är hus som "glömts bort".

.................................

Konstlotteri för medlemmar

Lördag 2 december kl 12 är det utdelning av vinsterna i konstföreningens konstlotteri. Alla som betalat medlemsavgiften är med i utlottningen. Medlemskap i Lindesbergs Konstförening (pg 91 28 04-2) kostar 75 kr för enskild och 125 kr för familj per år.

Lindesbergs Konstförening