Rickard III med Jonas Karlsson. I bakgrunden Rebecka Hemse, Ingela Olsson, Danilo Bejarano, Irene Lindh, Reuben Sallmander och Gunilla Nyroos. Fotograf: Roger Stenberg

Lindesbergs Riksteaterförening ordnar teaterresa till Stockholm

Lördag 6 maj ordnar Lindesbergs Riksteaterförening teaterresa till Dramaten i Stockholm för att se "Rickard III" av William Shakespeare med Jonas Karlsson i huvudrollen.

Rickard III av William Shakespeare

• När: Lördag 6 maj med avfärd kl 08:00 från Resecentrum i Lindesberg. Föreställningen börjar kl 13.00 med speltid 2 tim 45 min inklusive paus. Återresa från Stockholm kl 16.00.
  • Kostnad: Biljettpris 390 kr + bussresa.
  • Anmälan: Senast 31 mars till Karin Blomqvist (hanna.kblom@gmail.com). Det behövs 40 betalande för att teaterresan ska bli av.

Jonas Karlsson spelar Rickard III, en av teaterhistoriens mest blodtörstiga skurkar, som gör allt för att bli kung över England. Han mördar mäktiga män och förför sedan deras fruar. Med vackert tal, lömska planer och dödliga vapen klättrar han snabbt mot tronen. Och vi i publiken är hans förtrogna följeslagare.

Shakespeares mästerverk Rickard III är en bloddrypande och mörkt humoristisk skildring av hertigen av Gloucesters väg till makten.

Regissören Stefan Larsson är en av Dramatens flitigast anlitade. På senare år har han regisserat pjäser som Scener ur ett äktenskap, Fanny och Alexander, En Familj – August: Osage County och Medea.

Övriga medverkande: Pontus Gustafsson, Rebecka Hemse, Ingela Olsson, Irene Lindh, Torkel Petersson, Erik Ehn, Otto Hargne och Ruben Sallmander.

Lindesbergs Riksteaterförening

070-2639866 Föreningens webbplats