Lindesbergs Riksteaterförening på Lindessjön Runt Dagen

Lindesbergs Riksteaterförening på Lindessjön Runt Dagen

Lindesbergs Riksteaterförening finns i tältet som står på Sundsbron under Lindessjön Runt Dagen 11 maj. "Vi presenterar oss själva och höstens teaterprogram i Lindesberg".

LINDESBERGS RIKSTEATERFÖRENING är en ideell förening och en del av Riksteatern som verkar för att du ska få tillgång till scenkonst av hög kvalitet. Som MEDLEM får du rabatt på biljettpriset både här och på många andra scener runt om i landet och specialerbjudanden. Dessutom stöder du kulturen i Lindesberg!

Ett MEDLEMSKAP kostar 150 kr för enskild medlem, 80 kr för familjemedlem, 50 kr för vuxenstud alt ungdom t o m 25 år

LINDESBERGS RIKSTEATERFÖRENING arrangerar 4-6 föreställningar per år. Ibland ordnas även teaterresor till exempelvis Stockholm. Föreställningarna bjuder på humor, allvar, spänning, skratt, nutid, dåtid, musik. Något för alla - ungdom och vuxen.

PROGRAM 2016/2017:

• Lördag 10 september: STÅ UPP! 45 PLUS! Av och med Malin Kärrbrink. En musikalisk och humoristisk betraktelse om kroppen, knoppen och den kvinnliga identiteten.
  • Torsdag 29 september: DEN INBILLADE SJUKE med MolièreEnsemblen. En klassisk Molièreföreställning som med skrattets hjälp vill förändra människan.
  • Tisdag 18 oktober: SMÅ KVINNOR FRÅN MACONDO med Teater Luna. En föreställning om såväl utanförskap, gemenskap, rotlöshet, exil och försoning.
  • Onsdag 26 april 2017: KALITY. Journalisten Martin Schibbye satt 438 dagar som samvetsfånge i Kalityfängelset, Etiopien. Detta är hans historia. Samarrangemang med Amnesty.

Lindesbergs Riksteaterförening

070-2639866 Föreningens webbplats