​Marianne Degerman ställer ut i Ludvika

​Marianne Degerman ställer ut i Ludvika

Marianne Degerman (Lindesberg) ställer ut måleri och skulptur i Konsthallen, Folkets Hus Ludvika 11 november - 2 december med vernissage 11 november kl 13-15. Utställningen arrangeras av Västerbergslagens Konstförening och Konsthallen i Ludvika har öppet lördagar kl 13-15 och onsdagar-fredagar kl 14-17.

Marianne Degerman har bott i Lindesberg sedan 2013. Tidigare bodde hon i Sundsvall. Genom åren har Marianne ställt ut i Sverige och utomlands. Hennes måleri bygger på seendet genom olika skikt, glasets speglingar och transparens i olika miljöer, ute och inne, och i hennes försök att återge seendets mystik. Hon arbetar med grafik och då mest med färgetsning och träsnitt. När det gäller skulptur så är det lera som är Mariannes material. Det senaste hon har arbetat med är ”okända djur” vilket för henne betyder noshörning, flodhäst, sjöko och tapir. Marianne Degerman är medlem i Grafiska Sällskapet, Grafik i Väst och KRO.

Marianne Degerman

Konstnär 0581-153 30