Sång, musik och dikter på cafékvällar i Uskavi

Under onsdagarna i juli, alltid med början kl 19, har caféet Tre sjöars kök extraöppet och det kommer att bjudas på sång, musik samt uppläsning av dikter i Uskavigården (bilden) vid sjön Usken.

Sommarens cafékvällar:

6 juli: Fifty Fifty - ett gäng grabbar som sjunger Barbershop för eget och andras nöjde sedan mer än 30 år tillbaka.

13 juli: Anna-Brita och Vivi Anne sjunger sånger och läser dikter ut Nils Ferlins verk. En och annan allsång blir det också!

20 juli: Kersti Esselwall-Smårs och Essen Ledstam bjuder på en härlig sångkväll.

27 juli: Axel Dhalin sjunger sådant han skrivit och sådant han önskar att han skrivit. Akustisk pop på svenska om Gud, livet och kärleken.

Uskavigården ligger mitt i det trolska Bergslagen där natuen och den gamla bergbrytar kulturen finns precis utanför dörren. För 75 år sedan köptes gården av Ansgariföreningarna i mellansverige. Under de gångna åren har ägarstrukturen ändrats flera gånger och idag är Uskavigården en andelsförening med både privatpersoner och församlingar som ägare. Församlingarna tillhör mestadels Region Svealand inom Equmeniakyrkan.

• Lindesberg