Sven-Olof Eriksson månadsmästare i Lindesbergs Fotoklubb

Sven-Olof Eriksson månadsmästare i Lindesbergs Fotoklubb

Vinnarbilden i fotoklubbens månadstävling. Foto och upphovsrätt: Sven-Olof Eriksson (Lindesbergs Fotoklubb)

Sven-Olof Eriksson blev månadsmästare för andra gången i rad när Lindesbergs Fotoklubb avgjorde månadens tävling på temat ”Kyla”. Vid klubbens årsmöte återvaldes Rolf Karlsson som ordförande.

Temat för fotoklubbens nästa månadstävling är ”Porträtt”. Läs mer om fotoklubbens månadstävling här >>

Rolf Karlsson återvaldes som ordförande i Lindesbergs Fotoklubb för verksamhetsåret 2016. Övriga styrelsemedlemmar är likaså återvalda, eller sitter kvar på ett år: Anders Lindgren (vice ordförande), Bo Müller (kassör), Gunnar Nilsson (sekreterare) samt Kjell Gustafsson, Carina Remröd och Henrik Andrén (tävlingsledare).

Rolf Karlsson informerade på års- och månadsmötet om Nätverket Lindekultur som Lindesbergs Fotoklubb stödjer samt om kommande utställningar och föreläsningar inom foto.

"Resten av kvällen ägnades åt medlemmarnas program inför Vinterspår 2016. Redan nu kan vi konstatera att det blir ett omväxlande och spännande program som besökarna i Folkets Hus Bio kommer att få se. Det är extra roligt medlemmar som deltar med egna program för första gången. Missa inte detta söndagen den 7 januari på Folkets Hus Bio i Lindesberg", skriver klubben på sin hemsida www.lindesbergsfotoklubb.se

Lindesbergs Fotoklubb

Mötesplatsen för fotointresserade i Lindesberg och Bergslagen www.lindesbergsfotoklubb.se