Teater C ger BEVIS i Lindesberg nästa torsdag

Teater C ger BEVIS i Lindesberg nästa torsdag

Nästa torsdag (27 februari) är det dags för vårens andra teaterföreställning arrangerad av Lindesbergs Teaterförening då Teater C från Uppsala ger BEVIS i Folkets Hus Teater.

LindesbergsTeaterförening arrangerar under våren 2014 tre föreställningar. Vårens andra föreställning är BEVIS med Teater C från Uppsala med Andrea Geurtsen, Eva Maria Oria, Mats Tielman Lindberg och Jurgen Andersson. Pjäsen är skriven av den amerikanske dramatikern David Auburn som fått Pulitzerpriset.

BEVIS är en intelligent, underhållande och spännande pjäs som gjort succé i London och på Broadway. Matematikgeniet Robert har dött. På verandan sitter hans dotter och väntar på att Roberts tidigare student ska bli klar med genomgången av hans anteckningsböcker i sin jakt efter någon revolutionerande upptäckt. Studenten kommer snart att hitta något märkligare än han kunnat drömma om...

• När: Torsdag 27 februari kl 19.00
  • Var: Folkets Hus Teater, Lindesberg

....

Vårens tredje förställning ges lördag 12 april i Folkets Hus Teater Lindesberg då Riksteatern ger NÄR ROCKEN KOM TILL SVEG med Torgny ”Kingen” Karlsson & ett tremannaband

Året var 1956. Bara någon vecka efter Elvis Presleys genombrott på andra sidan Atlanten letade sig den nya amerikanska ungdomskulturen till ett skyltfönster i Sveg - i form av en stenkaka från Mempis! Torgny ”Kingen” Karlsson och hans band hyllar rock n roll-historien med klassiker från 50– 60– och 70-talen blandat med nyskrivet material inspirerat av tiden. En musikalisk resa fylld av spelglädje!

Lindesbergs Riksteaterförening

070-2639866 Föreningens webbplats