Föreställningen kommer att spelas i maskinhallen på Frövifors Pappersbruksmuseum (bilden).

​Teaterprojekt på Frövifors Pappersbruksmuseum söker medverkande

Sommaren 2019 kommer det genomföras ett stort teaterprojekt på Frövifors Pappersbruksmuseum! Nu söker projektet intresserade som vill vara med! ”Det är en fantastiskt miljö, föreställningen kommer vända sig till hela familjen och rymma musik, teater och dans,” säger Stefan Jansson som är konstnärlig ledare och regissör för projektet.

I kommunen finns det sedan i våras en nystartad amatörteaterförening som heter Bergslagens Spektakelteater. Tidigare har de flesta i föreningen medverkat i ”Smidda planer” i Löa hytta 2016 och ”Siggebohyttans Spektakler” på Siggebohyttans bergsmansgård 2017. I föreningen är medlemmarna mellan 8-83 år.

Projektet är ett samarbete mellan Bergslagens Spektakelteater, Frövifors Pappersbruksmuseum och Amatörteaterkonsulenten i Örebro län.

”Nu söker vi dig som skulle vara intresserad av att vara med! Är du intresserad av att stå på scen? Eller intresserad av att dansa? Eller sy kostym eller kanske hjälpa till bakom scenen? Ordna med fika, vara publikvärd? Eller något annat? Det spelar ingen roll om du är ung eller gammal, om du har erfarenhet eller inte”.

Repetitionerna börjar i januari för att sedan jobba fram föreställningen som ska ha premiär 29 juni, fem ytterligare föreställningar spelas fram till 6 juli.

INTRESSERAD? Hör av dig med ett mail senast 6 december till stefan.jansson@olbf.nu eller ring Stefan Jansson på 0706280620.

Bergslagens Spektakelteater

Amatörteaterförening i Lindesberg