Kungsmässans Modevisning, lördag 17 september klockan 12 och 14. Stylist och konferencier är Frida Zetterström.

Kungsmässans Modevisning lördag 17 september

Kungsmässan presenterar höstens trender och kollektioner. Stylist och konferencier är Frida Zetterström, känd från bland annat Nyhetsmorgon i TV4. Räkna med massvis med trendtips och shoppinglust.

Mönsterbilden i höst för tankarna till gamla hus och vackra väggar. Det är stormönstrat, blommigt och mäktigt. Ta med nära och kära till en färgsprakande lördag. Visningstider: kl.12:00 och 14:00.

Mystiken är här igen
Den legendariske tv-serien Twin Peaks sägs vara på väg tillbaka in i tv-tablån igen. Detta inspirerar modeskapare och skänker ett mystiskt skimmer över flera kollektioner i höst. Syskontrion bakom House of Dagmar fyllde sin catwalk med höstlöv och rök och har bland annat haft seriens motsägelsefulla karaktärer som inspiration.

Musiken sätter tonen
Framför allt herrmodet influeras av bortgångna musikikoner så som David Bowie och Prince. Vi ser klassiska herrplagg med tajta siluetter och breda slag samsas med rockiga skinnjackor och smala blanka byxor.

Medverkande butiker:
Joy, BikBok, Feminette, Kajs, D.O Design Only, Polarn o. Pyret, Jack & Jones, Volt, MQ, Lodge Living, Melrose Co., Brothers, Raglady by Tara, Tara, Jeansbolaget, Dressmann och Johanssons.

Varmt välkommen!