Kunskapsgymnasiets Business Buddies möts i Malmö för inspiration inom entreprenörskap

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2016 13:33 CET

Business Buddies på besök i England tidigare i år

Business Buddies är ett samarbete mellan Kunskapsgymnasiet och brittiska EWS Academy. Projektet syftar till att inspirera elever att bli mer intresserade av företagande.

20 elever från Kunskapsgymnasierna i Göteborg, Malmö, Norrköping, Stockholm, Uppsala och Västerås samt elever från EWS Academy i Milton Keynes, Storbritannien deltar i årets upplaga av projektet.

Idag startar Business Buddies i Malmö med ett möte på Kunskapsgymnasiet i Västra Hamnen.

- Fram till fredag kommer eleverna att nätverka och delta i olika teambuildingaktiviteter. De kommer också att få en inblick i Öresundsregionens ekosystem för entreprenörer genom studiebesök hos bland andra Media Evolution i Malmö och Venture Café på Ideon Agora i Lund, berättar Tulio Capriles, ekonomilärare Kunskapsgymnasiet Malmö

I mars 2017 är det dags för de svenska Kunskapseleverna att ta sig till Milton Keynes och hälsa på EWS Academy.

För mer information, kontakta:

Tulio Capriles, ekonomilärare Kunskapsgymnasiet Malmö, 0733-60 96 43

De första skolorna startades år 2000. Idag har Kunskapsskolan i Sverige 29 grundskolor och sju gymnasier med 1 200 medarbetare och över 12 000 elever. Ägare är grundaren Peje Emilsson med familj.

Kommentarer (0)