L’Oréal Professionnel presenterar nya hårfärgerna #COLORFULHAIR

L’Oréal Professionnel presenterar #colorfulhair, den nya hårfärgserien designad och skapad för att möta kvinnors olika färgkrav och för att tillfredsställa koloristernas olika behov och kreativitet. Serien innehåller 7 färgstarka nyanser samt 1 clear-nyans för att kunna skräddarsy många olika typer av hårfärger och kundens önskan.

#COLORFULHAIR TEKNOLOGIN

#colorfulhair teknologin passar ljusa hår och blir extra fördelaktig när man arbetar tillsammans med Blond Studio och Smartbond. Man kan med hjälp av denna teknik nu möta alla behov, från de mest diskreta hårnyanserna till de extravaganta och färgstarka tonerna. Rosa pastelltoppar eller lila balayage med en touch av blå? Frisören kan nu på ett lättare sätt skräddarsy kundens önskan.

En annan fördel med de nya nyanserna från L’Oréal Professionnel är att de är en direktfärgsteknologi som bidrar till att färgerna inte tränger igenom håret utan istället bara finns kvar på ytan. Jämfört med permanenta hårfärger påverkar den inte alls hårets egna kvalitet negativt. #colorfulhair-färgen försvinner sedan gradvis efter 5 till 15 tvättar beroende på hårtyp och den valda nyansen.

Kunden har nu två färgmöjligheter, antingen frågar kunden sin frisör att färga håret med någon av de sju befintliga nyanserna ur #colorfulhair-serien, i olika intensitet, eller så vågar kunden experimentera och testa en helt ny nyans som frisören sedan blandar till.

Upptäck #colorfulhair och dess oändliga färg-kombinationer!

De nya #colorfulhair nyanserna lanseras på salonger under april 2017.

Kontakt: Mickaela Borg, PR-Coordinator: Mickaela.borg@loreal.com