REDKEN PRESENTERAR NYA HÅRFÄRGEN: HDRESOLUTION

Nu kan hårstylister hjälpa sina kunder att uppnå en hårfärg med en högupplöst effekt med nya Redken HDResolution, en alkalisk hårfärg. HDResolution ger ett färgresultat med en exceptionell mättnad och reflektivitet samtidigt som den tillför en förbättrad hårvård och glans till håret efter en färgbehandling.

HDResolution:

• Alkalisk hårfärg
• Mättnad och reflektionsförmåga med ett Hi-res resultat
• Förbättrad konditionering och glans till håret
• Täcker gråa hårstrån upp till 70%
• En komplett färgpalett

HDResolution & the Redken Color Mantra

Redken vill att varje stylist ska kunna visa upp sina professionella kunskaper och skapa pH-fenomenala färgresultat! Vad skiljer då oss från andra märken? The Redken Color Mantra: Alkaliska hårfärger bör endast röra ett ofärgat/naturellt hår. Nya HDResolution är den perfekta låglyftande alkaliska färgen för zon 1 (ofärgat hår) när du vill lyfta upp håret en nivå med en med exceptionell mättnad och reflektionsförmåga. Använd alltid acidic Shades EQ (med surt pH värde) färger på zon 2 och 3 för att upprätthålla maximal omtanke för tidigare färgat hår. Använd alltid tillsammans med pH-Bonder för att skydda hårets integritet!

OM REDKEN 5th AVENUE NYC: Redken 5th Avenue NYC är ett professionellt hårvårds- och hårfärgsvarumärke som är dedikerat till att ge inspirerande utbildning, banbrytande produkter och enastående kreativitet för konsumenter och stylister med samma mål. Genom att närvara backstage på Fashion Week i New York, London, Milano och Paris är Redken med när det händer, och etablerar det senaste inom hårvård och sätter de senaste trenderna. För mer information, var vänlig gilla Redken på Facebook eller följ oss på Instagram @RedkenNordic

HDResolution lanseras på salonger under februari 2017

För mer information & högupplösta bilder: mickaela.borg@loreal.com

• Skönhet

Tack vare förstaklassig utbildning och de mest avancerade innovationerna inom hårvårdsprodukter och service, säkerställer den Professionella Produktdivisionen att fler personer varje dag kan dra fördel av den högsta standarden av kvalitet och expertis från salonger och stylister över hela världen. Vår mission är att inspirera detta breda nätverk av professionella frisörer, att uppmuntra salongsbesök och att vinna nya konsumenter.

Anna-Karin Wikstrand

Presskontakt PR & Communications Manager L'Oréal Professionnel, Kérastase, Shu Uemura, Redken, Matrix, Pureology +46 76 536 5437