REDKEN presenterar nya pH-Bonder

pH-BONDER- Ett professionellt hårvårdssystem som stärker och skyddar hårfibern under och efter en färgbehandling

Som pionjärer inom hårets naturliga pH-värde kan Redken nu stolt presentera nya pH-Bonder, den kompletta salongsbehandlingen som balanserar hårets naturliga pH-värde, skyddar bindningar och stärker hårfibern under och efter en färgbehandling.

pH-BONDER SYSTEM

Styrkan bakom pH-Bonder System:

• Hjälper till att förhindra att håret skadas och ger en ökad hårstyrka
  • En förbättrad hårelasticitet
  • Lämnar ett mjukt och glänsande hår

pH-BONDER SKILLNADEN FÖR FRISÖREN

• Ingen förändring behövs i verkningstid, aktivator eller mix av formula vid färgbehandling
  • Behåller förväntad uppljusning
  • Inkluderar ett lättanvänt doseringsverktyg för en exakt mätning

2-STEGS ANVÄNDING, SALONG:

• #1: Bond Protecting Additive

Hjälper till att skydda håret under färgbehandlingen för att skydda hårets starka bindningar

• #2: Fiber Restorative Pre-Wash Concentrate

Hjälper till att återställa och bygga upp hårets bindningar för en förbättrad styrka, glans och mjukhet under och efter färgbehandlingen

BEHANDLING HEMMA:

• Post-Service Perfector

Följ sedan upp behandlingen med pH-Bonder Perfector för att upprätthålla hårets naturliga pH-värde, mjukhet och glans. Rekommenderad användning: 1 gång/vecka. Låt verka i 10 min för att sedan sköljas ur innan du följer upp med ditt skräddarsydda Redken hårvårdskit.

pH-Bonder är skapad för att användas i kombination med Redkens egna hårfärger och är lämpad för alla hårtyper.

Soo Joo Park, Baja East med modedesignerna Scott Studenberg och John Targon är ansiktet utåt för nya pH-Bonder.

Lanseras på salonger under oktober 2016.

Hemmabehandling, rekommenderat pris: ca 295 kr, 200 ml

Follow @Redkennordic @RedkenOfficial and @soojmooj and @bajaeast for more on pH-Bonder, plus endless fashion and beauty inspiration!

ABOUT REDKEN 5th AVENUE NYC

Redken 5th Avenue NYC is a professional haircare and haircolor company dedicated to providing inspiring education, groundbreaking products and unparalleled creativity for clients and stylists alike. With a backstage presence at Fashion Week in New York, London, Milan and Paris, Redken creates the buzz, sets the pace and establishes what’s new, what’s hot and what’s next in hair. For more information visit Redken.com, like Redken on Facebook or follow us on Instagram @RedkenOfficial .

• beauty
  • hair styling