BLAKE LIVELY NY TALESKVINNA FÖR L'ORÉAL PARIS

BLAKE LIVELY RISING STAR I HOLLYWOOD
NY TALESKVINNA FÖR L'ORÉAL PARIS

Blake Lively är idag Hollywoods ’Rising Star’ och en skådespelerska med genuin talang på den internationella filmscenen. Den 26-åriga skönheten med sin ultra-glamorösa utstrålning ingår nu i L’Oréal Paris Dream Team av ambassadörer tillsamman med Julianne Moore, Freida Pinto, Jennifer Lopez, Eva Longoria, Beyoncé Knowles, Lara Stone, Hugh Laurie, Laetitia Casta och Jane Fonda med flera.

"Blake är Hollywood-glamour i egen hög person. Hon fullkomligt strålar av elegans och sensualitet. Med denna otroliga utstrålning, sitt gyllene hårsvall och fantastiska leende har hon blivit en skönhetsförebild för en hel generation. I dag blir denna karismatiska och lysande skådespelerska medlem i L'Oréal-familjen. Och vi är så stolta över att välkomna henne till oss", säger Cyril Chapuy, L'Oréal Paris Brand Global President.

"Jag är väldigt glad, och det är en ära för mig att få vara en av de fantastiska kvinnor som representerar L'Oréal Paris. Från de mångsidiga och inspirerande taleskvinnorna till alla kvinnor som stolta bär L'Oréal Paris varje dag - jag har ända sedan jag var liten inspirerats av L'Oréal Paris slogan "För det är vi värda". Det är en så viktig värdering för kvinnor att ta till sig. Skönheten bottnar i en tro på sig själv. Den här värderingen gör mig så stolt över att vara taleskvinna för L'Oréal Paris."

Blake Lively rosades av kritikerna för sina insatser i filmerna "Pippa Lees hemliga liv", "Savages" och "The town" där hon jobbade med Rebecca Miller, Ben Affleck och Oliver Stone. Hon blev känd i hela världen efter sex framgångsrika säsonger av den internationellt erkända serien "Gossip Girl".

Blake har också medverkat i båda bokfilmatiseringarna "Systrar i jeans" och kommer härnäst att spela huvudrollen i "Age of Adeline" jämte Ellen Burstyn.

Karl Lagerfeld har utsett Blake till sin musa och handplockade henne som ansikte utåt för Chanels Mademoiselle-väska. Hon är också ambassadör för Guccis Première Fragrance.

Uppdraget som talesperson för L'Oréal Paris delar Blake Lively med andra stjärnor som Julianne Moore, Freida Pinto, Jennifer Lopez, Eva Longoria, Beyoncé Knowles, Lara Stone, Hugh Laurie, Laetitia Casta och Jane Fonda.

• blake lively
  • loreal
  • loreal paris
  • l'oréal paris
  • ambassadör
  • taleskvinna
  • spokesperson

L'Oréal, världens främsta kosmetikföretag, har arbetat med alla former av skönhet i mer än 100 år och byggt upp en unik portfolio med 27 internationella märken i olika kategorier. L'Oréal finns i 130 länder och har 68 900 anställda. Corporate Knights, ett internationellt investeringsnätverk med fokus på hållbar utveckling, har för femte året i rad, utnämnt L'Oréal till ett av de 100 främsta företagen inom hållbar utveckling. L'Oréal erkändes också år 2012 av Ethisphere Institute som en av "världens mest etiska företag".

Hannah Moström

Presskontakt PR & Corporate Communications Manager