Clarisonic lanseras i Sverige!

Den första Clarisonic-borsten lanserades år 2001 på den amerikanska marknaden, resultatet av en fantastisk idé i kombination med banbrytande teknik. De amerikanska dermatologerna tog snabbt Clarisonic-borsten till sig och idag rekommenderar över 3 000 dermatologer Clarisonic borsten. Även skönhetsbranschen fick snabbt upp ögonen för Clarisonic som sedan lanseringen har överösts med en rad prestigefyllda skönhetspriser. Stöd från kända artister och skådespelare har gjort att Clarisonic blivit otroligt populär bland många kvinnor. Bland annat rekommenderar Gisèle Bündchen, Gwyneth Paltrow, Hilary Swank, Jessica Alba, Naomi Watts, Kate Moss och Natalie Portman denna fantastiska rengöringsborste. Även en rad kända män har tagit Clarisonic till sig; Tom Ford, Christian Louboutin och Jake Gyllenhaal för att bara nämna några. Med mer än tre miljoner sålda borstar i USA är Clarisonic bland de bäst säljande hudvårdsmärkena på den amerikanska marknaden. Clarisonics framgångar beror helt enkelt på den innovativa tekniken. Clarisonic är inte bara en borste, den är även ett verktyg för att bevara en vacker och välvårdad hud. Sonic-tekniken med en frekvens på 300 svängningar i sekunden säkrar en effektiv rengöring som är upp till sex gånger bättre än rengöring med händerna. Med Clarisonic-borsten rengörs huden effektivt men skonsamt. Samtidigt ger borsten huden en mild massage. Huden blir mjuk och får en strålande lyster samtidigt som hudens porer minskas samtidigt som den gör huden mer mottaglig för andra krämer. Nu lanseras Clarisonic äntligen i Sverige, exklusivt på KICKS i september.

• borste
  • clarisonic