KLIPP DIG OCH BIDRA TILL KAMPEN MOT HIV/AIDS - HAIRDRESSERS AGAINST AIDS KLIPPMARATON 2013

HAIRDRESSERS AGAINST AIDS är en internationellt initiativ grundat år 2005 av L´Oréal Professional Products Division. Hairdressers Against Aids finns idag i över 40 länder och över 1 500 000 frisörer engagerar sig i kampen för att motverka HIV/AIDS. Boka tid på HAIRDRESSERS AGAINST AIDS KLIPPMARATON den 1 Dec 2013. Intäkterna går oavkortat till stiftelsen World Aids Day Galan.

L’Oréal Professional Products Division arrangerar för andra året i rad HAIRDRESSERS AGAINST AIDS KLIPPMARATON 2013 – ett välgörenhetsevent öppet för allmänheten där intäkterna oavkortat tillfaller stiftelsen World Aids Day Galan. Stiftelsen arbetar med att hjälpa personer och organisationer som kämpar mot hiv/aids i Sverige och med att sprida information, speciellt bland unga med de skolprojekt genomförts och planeras för 2014. Målet är att minska fallen av hiv-smittade och i framtiden även bidra till ett botemedel. Man jobbar även för att öka medvetenheten om sjukdomen som inte bara är ett problem bland homosexuella, då färsk statistik visar att 55 % smittas genom heterosexuell kontakt. I Sverige ökar gruppen hiv-positiva med över 200 personer per år och även om problemet är allra störst i utvecklingsländerna så kan en svagt ökande spridning skönjas över hela världen. Tack vare bromsmediciner är sjukdomen idag behandlingsbar, men än finns inget botemedel.

HAIRDRESSERS AGAINST AIDS välkomnar nu alla som vill att boka klipptid inför det återkommande succéeventet. Kunden erbjuds ett unikt tillfälle att få en professionell klippning till ett förmånligt pris, och samtidigt bidra till ett välgörande ändamål som kan förändra livssituationen för ett stort antal människor.

HAIRDRESSERS AGAINST AIDS 2013
Tidsbokning: L´Oréal Kundserive, 08 – 586 153 10 När: Söndagen 1 december, 09.00 – 18.00 Frisörer: Robert Preston, Michael Cardell, Jenny Karlsson, Marit Berglöf, Daniel Huynh, Jony Chukro, Rabi Jallo, Juha Niemi och Tony Lundström Adress: L’Oréal Academy, Drottninggatan 71 C, Stockholm Mottagare av insamlade medel: Stiftelsen World Aids Day-Galan