L’ORÉAL – ETT AV VÄRLDENS MEST ETISKA FÖRETAG- ETHISPHERE INSTITUTE

L’Oréal har än en gång rankats som ett av ”Världens Mest Etiska Företag” av Ethisphere Institute, en ledande internationell organisation med fokus på affärsetik, förvaltning, anti-korruption och hållbarhet.

Det är nu fjärde gången som L’Oréal, bland ett rekordhögt antal nominerade företag, har omnämnts för sin höga etiska standard.

I ’World’s Most Ethical Companies’ lyfter Ethisphere Institute fram företag som är ledande inom etik. Med hjälp av grundliga undersökningar och en flerstegsanalys har Ethisphere granskat nomineringar från företag i fler än 100 länder och 36 branscher.

Jean-Paul Agon Chairman & CEO:  “På L’Oréal är vi mycket hedrade över att Ethisphere för fjärde året i rad har nominerat oss till ett av “Världens Mest Etiska Företag”. Vår strävan efter etisk excellens är en otrolig källa till inspiration och kreativitet för oss, samtidigt som det stärker vår konkurrenskraft. L’Oréals medarbetare är väldigt stolta över koncernens etiska engagemang, och det hjälper oss att såväl skapa vår identitet som att bygga en förtroendefull relation med våra konsumenter.

Läs mer i bifogat pressmeddelande.