Länsförsäkringar Fastighetsförmedling dubbelöppnar i Gävleborg

Den 2 september öppnar Länsförsäkringar Fastighetsförmedling två nya bobutiker i Järvsö och Ljusdal. Franchisetagaren Pär Berglin är en erfaren mäklare som tror att regionens naturnära läge och expansiva turistnäring kommer att få kommunens bostadspriser att stiga på sikt.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är Sveriges snabbast växande mäklarkedja. Nu har företaget 171 bobutiker runtom i landet. Gemensamt för både Järvsö och Ljusdal är närheten till naturen och ett stort utbud av fritidsaktiviteter under både sommar och vinter. Det har ökat intresset för att köpa bostad i regionen den senaste tiden.

– Bostadsmarknaden i hela länet är i stabil tillväxt just nu. Genom öppnandet av de nya bobutikerna är målsättningen att komma ännu närmare kunderna och öka samverkan med både bank och försäkringsbolag för att kunna ge ännu bättre service genom hela bostadsaffären, säger Pär Berglin, fastighetsmäklare på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Järvsö och Ljusdal.

Besöksadresserna för de nya bobutikerna är Turistvägen 54 i Järvsö och Postplan 14B i Ljusdal (i Länsförsäkringars befintliga lokaler). Kontoret kommer, förutom Pär Berglin, att bemannas av sex personer. Däribland mäklaren Maria Troedsson och mäklarassistenten Maria Gustafsson.

Pär Berglin, franchisetagare och fastighetsmäklare i Järvsö och Ljusdal
E-post: par.berglin@lansfast.se

Om Länsförsäkringar Fastighetsförmedling:
Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Idag är vi Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 171 bobutiker och över 800 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2018 förmedlade företaget cirka 22 000 objekt till ett försäljningsvärde av 47 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för fjärde året i rad har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2019.

Om Länsförsäkringar:

Per Sangrud