Länsförsäkringar Fastighetsförmedling öppnar i Knivsta

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har öppnat i Knivsta. Den 3 juni invigde Andreas och Nina Waldestrand den nya bobutiken på Forsbyvägen 10g. Mäklare med stor lokalkännedom som tror att regionens gynnsamma läge och ökad inflyttning kommer få kommunens bostadspriser att stiga.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är Sveriges snabbast växande mäklarkedja. Nu har företaget 170 bobutiker runtom i landet. Fler nyproducerade bostäder och närhet till såväl storstad som naturområden har ökat intresset för att flytta till Knivsta. Med etableringen av den nya bobutiken är målsättningen att komma närmare kunderna på en bostadsmarknad i snabb tillväxt.

– Knivsta har ett geografiskt guldläge med närhet till såväl storstad och natur som landets största flygplats. Alla dessa egenskaper upplevs som attraktiva, inte minst av barnfamiljer, som nu utgör en stor del av de som letar boende i vårt område. Det kommer fortsätta att driva priserna uppåt, säger Andreas Waldestrand, fastighetsmäklare på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Knivsta.

Bobutiken på Forsbyvägen 10g öppnade den 3 juni och kommer, till en början att bemannas av fyra medarbetare; franchisetagarna Andreas Waldestrand och Nina Waldestrand samt mäklarna Johan Hedin och Sofia Sundberg.

Andreas Waldestrand, franchisetagare och fastighetsmäklare i Knivsta
Tel: 070-530 11 33E-post: andreas.waldestrand@lansfast.se

Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Idag är vi Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 170 bobutiker och över 800 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2018 förmedlade företaget cirka 22 000 objekt till ett försäljningsvärde av 47 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för tredje året i rad har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2018.