SLFF:s förbundsstämma 2019

Per Kornhall ny ordförande i Sveriges Läromedelsförfattares Förbund

Vid SLFF:s förbundsstämma 27 april 2019 valdes Per Kornhall till ny styrelseordförande för perioden 2019-2021.

Kornhall som kommer från Uppsala är fil. dr, fristående skolexpert och författare, f.d. universitetslektor, undervisningsråd på Skolverket och kommunal skolstrateg. Han är medlem av Kungl. Vetenskapsakademiens arbetsgrupp Framtidens skola och svensk representant i EU-kommissionens nätverk av oberoende skolexperter.

– Jag tackar för förtroendet jag fått av förbundets medlemmar och ser fram emot att arbeta med att driva förbundets frågor och verksamhet framåt, säger Per Kornhall.

– Vi är glada att hälsa Per välkommen som ny ordförande för Sveriges Läromedelsförfattares Förbund. Han har den erfarenhet och de egenskaper som vi behöver i arbetet med att bland annat belysa vikten av läromedel och verka för en växande medlemsrörelse, säger Frida Engman, utvecklingsledare på SLFF.

Per Kornhall ersätter Wiwi Ahlberg som lämnade uppdraget som ordförande vid stämman.

Övriga styrelseledamöter i SLFF:s styrelse för perioden 2019-2021 är: Pia Cederholm, Britt Marie Lidesten, Dan Andersson, Annika Staaf, Anders Pihlsgård, Lena Wennberg Trolleberg och Christina Öberg.

Ytterligare information: Per Kornhall, ordförande SLFF, per@kornhall.net, 070-499 88 80 Frida Engman, utvecklingsledare SLFF, frida.engman@slff.se, 08-440 84 80 Mer information om styrelsen hittar du på SLFF:s webbplats, https://www.slff.se/om-slff/vilka-vi-ar/styrelse/