Lager 157 håller designtävling för att stödja Naturskyddsföreningen

Lager 157 anordnar nu en tävling där man ska designa trycket till en t-shirt på temat "natur och miljö". De fem bästa bidragen blir upptryckta på t-shirts och kommer att säljas i Lager 157:s butiker. Tio procent av intäkterna från den försäljningen kommer att gå direkt till Naturskyddsföreningen.

- Tävlingen riktar sig mot elever på designskolor och liknande. Men självklart är alla välkomna att delta. Det finns massor av kreativitet runt om i landet. På sätt och vis kan man kalla det ett överskott av tankar och idéer. I tävlingen vill vi ta vara på dom. Samtidigt som vi vill bidra till Naturskyddsföreningen och deras verksamhet, säger Ulrika Georgsson som driver projektet på Lager 157.

T-shirtarna som de vinnande bidragen kommer att tryckas upp på, är även de tillverkade med miljön i åtanke. Bomullen som används är till 100 procent ekologiskt odlad och upplagan blir begränsad till 4000 exemplar, för att minimera risken för överproduktion.

- Det vore huvudlöst av oss att hålla en tävling där tanken är att värna om miljön - men inte själva ta vårt ansvar. Därför är det en självklarhet att vi tillverkar de här T-shirtarna med så liten miljöpåverkan som möjligt, berättar Ulrika Georgsson.

Lager 157 har upprättat andra projekt för att stödja Naturskyddsföreningen. Bland annat "Miljöprojektet" där kunder, leverantörer liksom Lager 157 själva är med och skänker pengar genom frivilliga bidrag liksom försäljning av kassar med mera. Tävlingen pågår till och med den 30 september och därefter är det planerat att de fem bästa trycken ska gå ut till butikerna någon gång i december

För mer information kontakta:
Ulrika Georgsson, projektledare 076-76 45 157 / ulrika.georgsson@lager157.com

• bra miljöval