Sandra Beijer ger julklappstips

Sandra Beijer ger julklappstips

Några klappar kvar att fixa? Bloggaren, författaren och krönikören Sandra Beijer har pysslat ihop 5 små julklappskit till alla du känner.

Till syskonet som flyttar hemifrån

”Känner du någon som flyttar in i ny lägga? Perfekt, lägg fokus på inredning till den personen i sådant fall. En fin neonlampa, salladsbestick i guld, doftljus, ett barkit eller ett vykort som utlovar Swish-pengar till något fint.”

Till föräldern som redan har allt

”Det är väl allmänt känt att föräldrar köper allt dom behöver själva. Därför tycker jag att man kan fokusera på myskänslan och ge bort något som en förälder inte tänkt att hen behöver men som höjer deras livskvalité ett snäpp. Som en mysig filt, en rejäl tekanna, cederträkulor i en fin förpackning, rumsdoft som doftar bomull och linne. Eller en brevtyngd att piffa till deras kontor!”

Till tonåringen som blivit trött på sitt rum

”Små inredningsdetaljer för att uppgradera ett tweenierum till lite vuxnare brukar gå hem hos en tonåring om du känner en sådan. Asfin snäckkudde, glödlampa med en pil inuti, poster med stenar, fina askar i olika storlekar och färger och en mugg formad som en discokula!”

Till den man är kär i

”Ibland kan det kännas som det svåraste i världen att ge bort något till den man gillar lite extra. Jag tror det kanske är för att man sätter så höga krav på sig själv. Gör inte det, personen i fråga ska va glad över att du ens gillar hen. Något man kan göra tillsammans är bra presenter, som plockepinn och Yatzy. Eller snygga förpackningar på diskmedel och kökstvål som man aldrig skulle tänka på att köpa själv. Eller en låda full med personens godaste godisar. Eller bara en banderoll med mysigt budskap att tejpa upp över hens säng.”

Till bästisen

”Klart din polare ska få något under granen också. Plockade ut sådant jag hade blivit glad över! En mugg med rimligt budskap, ett fint doftljus, en liten vas, en ask att lägga bra saker i och kulspetspennor i pastellfärger.”

God jul och glad pysselhelg!