Inredningskedjan Lagerhaus öppnar igen i Sollentuna

Efter tre år öppnar Lagerhaus återigen i Sollentuna Centrum. I det ombyggda centrumet öppnar inredningskedjan sin 31:a butik och det blir den sjätte invigningen i Sverige under 2009.

Kl 10.00 imorgon slår portarna upp till den nya butiken i Sollentuna Centrum. På plats kommer butikschef Susanne Dahlen att finnas tillsammans med fyra anställda. Susanne kommer närmast från tjänsten som butikschef i Skärholmen. Med sin goda kännedom om Lagerhaus varor och koncept kommer Susanne kunna guida såväl nya som gamla kunder rätt i den 440 kvadratmeter stora butiken.

- Vi har sett fram emot att få öppna Lagerhaus i Sollentuna centrum igen. Vi har haft stängt under tiden som ombyggnaden av centrumet har pågått. Butiken är ett viktigt tillskott för oss på Stockholmsmarknaden och vi är mycket glada att vi nu kan slå upp dörrarna på nytt i Sollentuna. Butiken blir vår sjunde i Stockholmsområdet och vi ser mycket fram emot att möta våra kunder i Sollentuna igen, säger Karl Sjödin, VD Lagerhaus.

Lagerhaus, som ingår i Åhlénsgruppen, har en hög expansionstakt och målet är att ha 40-50 butiker i Sverige. Den nya butiken i Sollentuna är en fullsortimentsbutik i fina och nybyggda lokaler.

- Sollentuna centrum blir vår andra etablering i norrort Stockholm. Vi ser framemot att komplettera centrumet som den självklara present- och heminredningsbutiken. Hos oss finns något för alla. Du kan hitta allt för den perfekta julen på Lagerhaus redan i början av november. Nyhet för i år är färdiga presentförslag i cellofanpåsar till alla som är på språng, säger Camilla Skog, regionchef norr Lagerhaus

Bifogat finns pressbilder på nyinkomna varor: Doftljuset Knäck, adventskalendern Antistress, vasen Bubbla och disktrasan Ren

För fler pressbilder, besök www.lagerhaus.se, gå till "kontakter", "press" och sedan "pressbilder". Användarnamn: lagerhaus, lösenord: press2000

Lagerhaus öppnar i Sollentuna Centrum, den 29 oktober 2009 kl. 10.00.

För ytterligare information, kontakta:
Karl Sjödin, VD Lagerhaus AB, tel: 031-711 40 55
Camilla Skog, regionchef norr Lagerhaus AB, tel: 031-777 77 32

Om Lagerhaus
Lagerhaus har 31 butiker över hela Sverige och erbjuder sina kunder ett modernt och uppdaterat sortiment inom kategorierna bada, kök, böcker, inreda, på bordet, slå in, bazar, tända, ordna samt mat & godis. Lagerhaus ingår i Åhlénsgruppen.
www.lagerhaus.se

Åhlénsgruppen är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med varuhus och butiker inom Mode, Skönhet och Hemmet bestående av varuhuskedjan Åhléns, butikskedjorna Kicks, Lagerhaus, myself & friends och Åhléns Norge. I drygt 300 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge möter Åhlénsgruppens 5 000 anställda över 300 000 kunder varje dag. Ägare till Åhlénsgruppen är Antonia Ax:son Johnson med familj.
www.ahlens.se