Lagerhaus lämnar Entré

Lagerhaus lämnar Entré

I början av 2014 lämnar Lagerhaus köpcentret Entré och fokuserar på sina andra närliggande butiker. Trots avvecklingen av butiken i Malmö-gallerian har Lagerhaus fortsatt starkt fäste i regionen med tre butiker i Malmö och en i Lund, samtliga med bra mycket lägen.

Lundabutiken på Bytaregatan tillhör en av de äldsta Lagerhaus-butikerna och har stark förankring på orten. Även butiken på Södra Förstadsgatan i Malmö har varit med länge och ligger längs Malmös främsta shoppinggata mitt i city. Butikerna på Mobilia och Triangeln har haft nypremiär tidigare i år i nya fräscha lokaler efter omfattande ombyggnationer i sina respektive köpcentra.

- Butiken i Entré har inte riktigt levt upp till våra förväntningar och vi väljer nu att satsa lite hårdare på våra andra butiker, säger Catarina Pembert, Sälj – och driftsansvarig på Lagerhaus.

Sista försäljningsdag på Lagerhaus Entré blir den 25 februari 2014.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Catarina Pembert, Sälj och driftsansvarig Lagerhaus AB
E-mail: catarina.pembert@lagerhaus.se

Regioner

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns det 34 butiker och en växande e-handel i Sverige samt fyra butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.