Lagerhaus öppnar butik i Gränby Centrum, Uppsala

Inredningskedjan Lagerhaus expanderar ytterligare och öppnar en ny butik i Uppsalatrakten. I morgon slår dörrarna till butiken i Gränby Centrum upp. Därmed har Lagerhaus 30 butiker i Sverige och morgondagens butiksöppning i Uppsala blir inredningskedjans fjärde under 2009.
I morgon när Lagerhaus i Gränby Centrum utanför Uppsala öppnar finns butikschef Nina Segerman med fyra medarbetare på plats för att guida kunderna rätt. Butiken kommer att erbjuda mycket från Lagerhaus stora och moderna sortiment inom heminredning.

- Vi är mycket glada över att öppna en efterlängtad butik i Uppsala. Uppsala har en storlek som passar oss väl. Gränby Centrum är ett bra och attraktivt centrum och jag är övertygad om kunderna kommer att uppskatta den nya butiken. Vi ser verkligen fram emot att träffa alla uppsalabor, säger Karl Sjödin, VD Lagerhaus.

Lagerhaus, som ingår i Åhlénsgruppen, har en hög expansionstakt och målet är att årligen öppna 6-8 butiker och att ha 40-50 butiker i Sverige.

- Det första man möter hemma efter en lång och skön semester är hallen. Lagerhaus i Uppsala kommer att öppna med temat "Please Enter", ett tema som innehåller massor av fina krokar, boxar, dörrmattor och väggklockor. Allt som kan göra en rörig och tråkig hall ny och inbjudande, säger Anna Sjöberg, inköpsansvarig på Lagerhaus.

Bifogat finns pressbilder på nyinkomna varor: muggen Flora, badrumsmattan Riff, bordsklockan Pling och tidningsstället Varberg.

För fler pressbilder, besök www.lagerhaus.se och gå till "kontakter" och "press" och sedan "pressbilder". Användarnamn: lagerhaus, lösenord: press2000

Lagerhaus öppnar i Gränby Centrum, Marknadsgatan 1, den 20 augusti 2009 kl. 10.00.
För ytterligare information, kontakta:
Karl Sjödin, VD Lagerhaus AB, tel: 031-711 40 55
Anna Sjöberg, inköpsansvarig Lagerhaus AB, tel: 031-711 84 53

Om Lagerhaus
Lagerhaus har 30 butiker över hela Sverige och erbjuder sina kunder ett modernt och uppdaterat sortiment inom kategorierna bada, kök, böcker, inreda, på bordet, slå in, bazar, tända, ordna samt mat & godis. Lagerhaus ingår i Åhlénsgruppen.
www.lagerhaus.se

Åhlénsgruppen är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med varuhus och butiker inom Mode, Skönhet och Hemmet bestående av varuhuskedjan Åhléns, butikskedjorna Kicks, Lagerhaus, myself & friends och Åhléns Norge. I drygt 290 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge möter Åhlénsgruppen över 300 000 kunder varje dag. Koncernens ledord är Enkelhet, Tydlighet, Resultat och Engagemang vilket genomsyrar arbetsdagen för de cirka 5 000 anställda inom Åhlénsgruppen.
www.ahlens.com