Lagerhaus öppnar butik i Jönköping

Lagerhaus slår upp dörrarna till sin 32:a butik den 25 november. Butiken är belägen i Sesam-gallerian på Östra Storgatan i centrala Jönköping.

Lagerhaus är en av de första nya butikerna som öppnar i den nyöppnade Sesam-gallerian.

- Kunder har hört av sig både per telefon och på vår Facebooksida och efterfrågat en butik i Jönköping. Därför känns det särskilt roligt att vi fått tag i en bra lokal med centralt läge mitt i Jönköping och att vi kan öppna nu inför julhandeln, säger Catarina Pembert, regionchef Syd på Lagerhaus.

Mariah Söderström är butikschef för Lagerhaus i Jönköping och har anställt sex nya medarbetare till den nya Lagerhaus-butiken.

- Det har varit stort intresse för tjänsterna och många spontanansökningar. Vi har nu ett härligt gäng som ser fram emot att välkomna kunderna, ge god service och inte minst presentera Lagerhaus spännande sortiment, säger Maria Söderström.

För ytterligare information kontakta:
Monica Hultgren-Andersson, Informatör på Axstores, tel: 08- 402 81 04

Om Lagerhaus
Lagerhaus har 32 butiker över hela Sverige och erbjuder sina kunder ett modernt och uppdaterat sortiment inom kategorierna bada, kök, böcker, inreda, på bordet, slå in, bazar, tända, ordna samt mat och godis. Lagerhaus ingår i Axstores. www.lagerhaus.se

Axstores är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med varuhus och butiker inom Mode, Skönhet och Hemmet bestående av varuhuskedjan Åhléns, butikskedjorna Kicks, Esthetique, Lagerhaus och Åhléns Norge. I cirka 390 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge möter Axstores 5 000 anställda över 300 000 kunder varje dag. Ägare till Axstores är Antonia Ax:son Johnson med familj. www.axstores.se