Lagerhaus öppnar på A6 Center i Jönköping

Lagerhaus öppnar på A6 Center i Jönköping

Nu är det klart att inredningskedjan Lagerhaus expanderar och ökar sin närvaro i Jönköping. Företaget berättar idag att man har tecknat hyresavtal med Newsec som förvaltar köpcentrumet A6 Center. Den nya butiken är på 350 kvm och öppnar redan i december.

- Äntligen öppnar vi på A6 i Jönköping! Vi jobbar alltid långsiktigt och ytterligare en butik i Jönköping är en viktig investering för framtiden. A6 är ett attraktivt köpcentrum där vi har många engagerade kunder, säger Caroline Hjelte VD på Lagerhaus.

Lagerhaus är inne i expansiv period och har tidigare berättat att de också öppnar på Bromma Blocks i Stockholm i november. Även Jönköping ligger i ett för kedjan prioriterat område.

- Jönköping ligger i mycket attraktiv region och här satsar vi både på nytt centralt cityläge och på A6 Center, fortsätter Caroline.

Inredningskedjan har idag 36 butiker i Sverige, ytterligare 6 st i Norge och en växande nordisk e-handel. Butiken på A6 Center blir kedjans 43:a butik. Sortimentet består av inredningsartiklar till hemmets alla rum, produkter till kök och servering och allt som behövs för att ordna fester och kalas. Premiären av den nya butiken blir i december.

Just nu söker Lagerhaus både butikschef och butiksmedarbetare till butiken. Se våra lediga tjänster på lagerhaus.se/lagerhaus/jobba-hos-oss

Regioner

Lagerhaus AB är en inredningskedja som erbjuder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs 36 butiker i Sverige, 6 butiker i Norge och en växande nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Novax som är ett helägt dotterbolag till Axel Johnson AB.